Antykwariat NWS

(0 szt) zł
zobacz koszyk


opcje zaawansowane
zaloguj się | nie masz jeszcze konta?
🟤🟤 Serdecznie zapraszamy do osobistego obejrzenia naszej oferty w antykwariacie w Krakowie, w starej części Nowej Huty - na os. Górali 6, od poniedziałku do piątku w godz. 12-17 🟤🟤 🟠 Przy zamawianiu bez rejestracji, książki z koszyka są czyszczone po 24 gdz. 🟠




	

OFERTA NIEAKTUALNA

Książka została już kupiona.
Pozycja niedostępna.

ZARZĄDZANIE DIALOGIEM MIĘDZYKULTUROWYM NA PRZYKŁADZIE EUROPEJSKIEGO ROKU DIALOGU MIĘDZYKULTUROWEGO

Wydanie z 2011 r.

Autorzy:

Lubecka, Anna

Wydawnictwo: Księgarnia Akademicka
Miejsce i rok: Kraków 2011
Wydanie: brak informacji

Cena: 18.00 PLN

Książka została już zakupiona.


Oprawa:
miękka bez obwoluty
Ilość stron:
344 + 6 stron z ilustracjami na wklejkach
Format:
148 x 204 mm
ISBN:
978-83-7188-144-2
Stan:

bardzo dobry


Dodatkowe informacje:

Niniejsza książka to jeszcze jeden przyczynek do toczącej się w publicznej przestrzeni debaty nad znaczeniem dialogu międzykulturowego i sposobami jego implementacji do codziennej praktyki komunikacyjnej. Od innych publikacji, których autorzy rozpatrują dialog z bardzo wielu różnorodnych perspektyw badawczych, odróżnia ją zwrócenie uwagi na rolę, jaką w społecznym procesie nauczania, uczenia się i promocji dialogu międzykulturowego może i powinno odegrać zarządzanie nim. Należy tutaj wyraźnie podkreślić, że zarządzanie dialogiem międzykulturowym nie jest tożsame z koncepcją zarządzania procesami komunikacji interpersonalnej w organizacjach wielokulturowych i w biznesie, od lat 60. XX wieku stanowiących impuls do rozwoju badań w tej dziedzinie.

Chociaż doświadczenia zdobyte przez zarządzanie komunikacją międzykulturową oraz wypracowana przez nią teoria i konkretne rozwiązania praktyczne mają niezwykłą wagę i są użyteczne, mogą być jedynie kreatywnie adaptowane na potrzeby zarządzania dialogiem. Ich bezpośredni transfer bez odpowiedniej modyfikacji nie jest możliwy, gdyż dialogiczne komunikowanie w sferze społecznej, a taki charakter posiada dialog międzykulturowy, należy traktować jako bardzo specyficzną odmianę komunikacji międzykulturowej. Dominuje w nim nastawienie na drugiego człowieka i dążenie, aby słuchając aktywnie, zrozumieć go jak najpełniej. Taka optyka komunikacyjna powoduje, że każdy rozmówca jest traktowany mniej instrumentalnie i "rynkowo", a bardziej holistycznie i indywidualnie, z docenieniem jego jednostkowej i niepowtarzalnej tożsamości oraz z nastawieniem na tworzenie dobra wspólnego. Nie znaczy to, że zarządzanie dialogiem międzykulturowym nie uwzględnia czynników wpływających na sukces ekonomiczno-polityczny współczesnych społeczeństw, ale przede wszystkim wyznaczają go wartości głęboko ludzkie.

[Księgarnia Akdaemicka, 2011]

 

© Copyrights by Nowy Wspaniały Świat 2008 - 2024
design & hosting: giza.lap.pl
2.0 | Wykonanie trwało: 0.192 sek.