(0 szt)
zł
zobacz koszyk
bardzo dobry, okładka z nieznacznymi otarciami i przygięciami rogów, nieduże przybrudzenia bloku książki
Wstęp - Marta Żakowska.
* * * * * * *
Nowy Jork to nie tylko drapacze chmur i nieprzerwany potok samochodów. Dzięki rewolucji urbanistycznej to także miasto przyjazne dla pieszych, rowerzystów i komunikacji miejskiej. Niemożliwe? A jednak! Oto opis przeobrażeń, które stały się ucieleśnieniem wątków poruszanych w wizjonerskim Mieście szczęśliwym.
Janette Sadik-Khan udało się zrealizować to, co wydawało się niemożliwe. Jako komisarz ds. transportu, podczas kadencji burmistrza Michaela Bloomberga, w latach 2007–2013 przeprowadziła w Nowym Jorku urbanistyczną rewolucję. Jej najważniejsze i najodważniejsze projekty to oddanie pieszym ogromnych przestrzeni wcześniej zajmowanych przez ruch samochodowy, budowa setek kilometrów dróg dla rowerów, uruchomienie szybkich linii autobusowych SBS i roweru publicznego. Zmagania o miasto dla ludzi opisała wraz ze swoim współpracownikiem Sethem Solomonowem w prezentowanej książce. Ostatecznie, dzięki determinacji Janette Sadik-Khan i jej zespołu, Nowy Jork stał się miastem bardziej przyjaznym dla pieszych, rowerzystów i komunikacji miejskiej, a jednocześnie pełnym zieleni i mniej zakorkowanym. Niewątpliwy sukces zespołu Janette Sadik-Khan jest ogromną inspiracją dla wszystkich, którym bliska jest idea "miasta szczęśliwego". We wstępie i na zakończenie autorka trawestuje słowa Franka Sinatry: "Jeśli coś można zrobić w Nowym Jorku, to da się to zrobić wszędzie" – to wystarczająca zachęta także dla polskiego czytelnika.
Książka stanowi kontynuację wątków poruszonych przez Charlesa Montgomery’ego w Mieście szczęśliwym. Autorzy Walki o ulice pokazują od strony praktycznej, jak wcielić w życie opisane przez niego idee.
[Wysoki Zamek, 2017]