(0 szt)
zł
zobacz koszyk
dobry, okładka z niedużymi zarysowaniami, przybrudzeniami przygięciami, blok książki trochę przybrudzony, z niewielkimi śladami czytania
Wszyscy ludzie - należący do różnych kultur, o różnym poziomie wykształcenia i doświadczenia technologicznego - podobnie reagują na media. Naszymi badaniami objęliśmy dzieci, młodzież, studentów college'u, biznesmenów i naukowców zajmujących się komputerami. Wszyscy oni reagowali na media, ujawniając zjawisko utożsamiania mediów z rzeczywistościa. Nasza teoria powstała jako wynik projektu badawczego, który nazwaliśmy "Reakcje społeczne na technologie komunikacyjne". Stwierdziliśmy, że interakcje ludzi z komputerami, telewizją oraz nowymi mediami są z zasady społeczne i naturalne, tak jak interakcje w rzeczywistym życiu. Okazało się, że media są dla nas czymś więcej niż tylko narzędziami. Media są traktowane grzecznie, mogą wtargnąć w naszą przestrzeń osobistą i posiadać osobowość, która pasuje do naszej, mogą być członkami zespołu i uaktywniać stereotypy związane z płcią. Media wywołują reakcje emocjonalne, wymagają koncentracji uwagi, zagrażają nam, wpływają na naszą pamięć i zmieniają pojęcie tego, co naturalne. Media są pełnymi uczestnikami życia społecznego.
[PIW, 2000]