Antykwariat NWS

(0 szt) zł
zobacz koszyk


opcje zaawansowane
zaloguj się | nie masz jeszcze konta?
🟤🟤 Serdecznie zapraszamy do osobistego obejrzenia naszej oferty w antykwariacie w Krakowie, w starej części Nowej Huty - na os. Górali 6, od poniedziałku do piątku w godz. 12-17 🟤🟤 🟠 Przy zamawianiu bez rejestracji, książki z koszyka są czyszczone po 24 gdz. 🟠




	

OFERTA NIEAKTUALNA

Książka została już kupiona.
Pozycja niedostępna.

NOWA RETORYKA DZIENNIKARSKA

Wydanie z 2002 r. * Seria - Dziennikarstwo i Świat Mediów

Autorzy:

Pisarek, Walery

Wydawnictwo: Universitas
Miejsce i rok: Kraków 2002
Wydanie: brak informacji

Cena: 46.00 PLN

Książka została już zakupiona.


Seria:
Dziennikarstwo i Świat Mediów
Oprawa:
miękka bez obwoluty
Ilość stron:
296
Format:
140 x 204 mm
ISBN:
837052494x
Stan:

dobry, okładka z niedużymi zarysowaniami i przygięciami, blok książki trochę przybrudzony i lekko przekrzywiony oraz minimalnie wygięty, część kartek z niedużym śladem po dawnym podgięciu bądź wywinięciu górnego rogu


Dodatkowe informacje:

Retoryka już dwa i pół tysiąca lat temu, między innymi dzięki Arystotelesowi uzyskała taką dojrzałość, że przynajmniej niektóre jej ówczesne twierdzenia przytaczane są dziś bądź jako elementy wiedzy naukowej, bądź też jako oparte na niej zalecenia praktyczne. Podobnie jak później propaganda i reklama, zawsze miała opinię trochę dwuznaczną. Przyczynili się do tego jej współtwórcy Protagoras z Abdery, Gorgiasz z Leontinoj i inni sofiści głosząc względność prawdy. Z obserwacji procesów komunikacji medialnej i osobistych doświadczeń wielu znanych autorów w opinii prof. Walerego Pisarka wynika pięć smutnych prawd o komunikowaniu publicznym. Przypominają one refleksję, przypisywaną umierającemu Heglowi: "Nikt mnie nie zrozumiał prócz jednego ucznia, a i ten zrozumiał mnie źle".

Ludzie, którzy zabierają dziś głos publicznie, mogą się skarżyć:

  1. Nikt nas nie zauważa.
  2. Nikt nas nie słucha i nie czyta.
  3. Nikt nas nie rozumie.
  4. Nikt nam nie chce przyznać racji.
  5. Nikt nas nie pamięta.

Retoryka dziennikarska jako sztuka skutecznego komunikowania publicznego szuka sposobów zaradzenia tym porażkom. Ma dostarczać wskazówek co należy czynić, żeby być zrozumianym, żeby słuchacze przyznali nam rację i długo nas pamiętali. Książka w pierwszej części daje przegląd środków językowych stojących do dyspozycji piszącego, tłumaczy mechanizm funkcjonowania języka oraz wyjaśnia niezbędną terminologię lingwistyczną. Część druga radzi jak owych narzędzi opisanych w części pierwszej używać, by wypowiedź skutecznie oddziaływała.

[Universitas, 2011]

© Copyrights by Nowy Wspaniały Świat 2008 - 2024
design & hosting: giza.lap.pl
2.0 | Wykonanie trwało: 0.242 sek.