Antykwariat NWS

(0 szt) zł
zobacz koszyk


opcje zaawansowane
zaloguj się | nie masz jeszcze konta?
🟤🟤 Serdecznie zapraszamy do osobistego obejrzenia naszej oferty w antykwariacie w Krakowie, w starej części Nowej Huty - na os. Górali 6, od poniedziałku do piątku w godz. 12-17 🟤🟤 🟠 Przy zamawianiu bez rejestracji, książki z koszyka są czyszczone po 24 gdz. 🟠




	

OFERTA NIEAKTUALNA

Książka została już kupiona.
Pozycja niedostępna.

BARBIE JAKO IKONA KULTURY

Wydanie I z 2003 r. * Seria - Spectrum

Autorzy:

Rogers, Mary F.

Wydawnictwo: Muza
Miejsce i rok: Warszawa 2003
Wydanie: pierwsze

Cena: 29.00 PLN

Książka została już zakupiona.


Seria:
Spectrum
Przekład:
Ewa Klekot
Oprawa:
miękka bez obwoluty
Ilość stron:
248
Format:
126 x 192 mm
ISBN:
83-7319-363-4
Stan:

dobry, okładka z niedużymi zarysowaniami i przygięciami, na kilkunastu w sumie stronach podkreślenia w tekście cienkopisem


Dodatkowe informacje:

Książka jest rzetelnym esejem publicystyczno-naukowym o Ameryce i jej przyległościach. Autorka przygląda się amerykańskim wzorcom kulturowym, generowanym przez Barbie, którą uważa się za prawdziwy artefakt - czyli obiekt oznaczający co innego dla prawie każdej grupy społecznej, od małych dziewczynek do transwestytów. Według Rogers rola słynnej lalki znacznie wykracza poza wąsko rozumiany "kult wyglądu" i jest bardziej wieloznaczna niż przypisywany jej, szkodliwy seksistowsko-rasistowski stereotyp; na przykład seksualność czy przynależność klasowa Barbie wcale nie są takie oczywiste. Liczne rozmowy z użytkowni(cz)-kami dowodzą wszakże jednego - Barbie narodziła się, by konsumować. Jej ciało pozostaje doskonałą metaforą współczesności - jest plastikowe, zestandaryzowane i ocieka nieszczerością, niczym meksykańska telenowela.

[Muza, 2003]

© Copyrights by Nowy Wspaniały Świat 2008 - 2024
design & hosting: giza.lap.pl
2.0 | Wykonanie trwało: 0.206 sek.