(0 szt)
zł
zobacz koszyk
bardzo dobry, okładka z minimalnymi przygięciami rogów, nieco pożółkły papier i blok książki od zewnątrz
Daniel Dayan i Elihu Katz opublikowali w 1992 roku fascynującą książkę, w której nie tylko opisali zjawisko wydarzeń medialnych, nazwali je i wprowadzili na trwałe do potocznego obiegu i świata humanistyki, ale także zaproponowali szereg interesujących tropów interpretacyjnych. Skonstruowana przez nich teoria jest smaczna i ponętna przede wszystkim dlatego, że czytając mamy wrażenie rozwikłania skomplikowanych zagadnień otoczenia medialnego, w którym przyszło nam żyć i które współtworzymy.
Dlaczego gapimy się na wyczyny sportowców z całego świata, chociaż nie interesuje nas sport? Co takiego jest w ceremonii ślubu księcia (Karola) z Kopciuszkiem (Dianą Spencer)? Dlaczego miliony Polaków śledziło pierwszą (i następne - dodajmy) wizytę Jana Pawła II do Polski? Dzieje się to z różnych powodów, odmiennych dla różnych kultur - rzecz jasna. Ale autorzy dodają podstawową tezę: wydarzenia medialne są kluczem dla zrozumienia ducha europejskiego racjonalizmu.
Ta książka to kamień milowy dla rozumienia wpływu telewizji na nasze życie, stwierdził to w amerykańskim National Public Radio Daniel Schorr, autor klasycznych prac dotyczących reklamy.
Daniel Dayan - socjolog, medioznawcza i filmoznawca, autor licznych publikacji. Wykładał w Los Angeles, Jerozolimie i Oslo. Obecnie jest adiunktem w Centre National de la Recherche Scientifique w Paryżu i profesorem socjologii mediów w instytut d'Etudes Politiques.
Elihu Katz - socjolog, jeden z najwybitniejszych amerykańskich badaczy zjawisk masowego komunikowania i opinii publicznej, specjalista w zakresie wzajemnych wpływów mass mediów i komunikacji interpersonalnej. Autor wielu prac, laureat międzynarodowych nagród za zasługi dla rozwoju mediów i badań medioznawczych (m.in. UNESCO Canada McLuhan Prize oraz Burda Prize).
[Muza, 2008]